İş Talep Sistemi Nedir?
İş Talep Sistemi, Boğaziçi Üniversitesi dahilindeki akademik ve idari birimlerin Bilgi İşlem Merkezi' nden (BİM) talep ettikleri hizmetlere hızlı ve etkin şekilde cevap verebilmesi için kurulmuş olan bir otomasyon sistemidir. Bu sistem ile e-posta, yazılım, donanım, internet erişimi, web konularındaki sorunların giderilmesi sağlanır.
Bu sistemin, günümüzün hızlı iş yaşamına kolaylık sağlayacak çağdaş bir çözüm olması amaçlanmıştır.
İş Talep Sistemi'ne nasıl girebilirim?
İş talep sistemine, Boğaziçi Üniversitesi e-posta hesabı kullanıcı adı ve şifresi ile girilebilir.
Talep formu doldurmak zorunda mıyım? Sorunum telefonla çözülebilir mi?
Sorunlarınızın bize anında iletilebilmesi ve belli bir sıra içerisinde size hızlı ve organize bir şekilde dönebilmemiz için talep formunun doldurulması zorunludur.
İnternet erişiminiz varsa talep formunuzu bu sistem aracılığıyla doldurup BİM'e iletmelisiniz. Ancak internet erişiminiz olmadığı durumlarda; bölüm/birim sekreterliğinizden yardım isteyerek veya Danışma Birimimizi (dahili: 4725) arayarak talebiniz ile ilgili bilgilerin doldurulmasını sağlayabilirsiniz.
Talebimi yaptıktan sonraki aşamalar
nelerdir?
Talebinizi sisteme girdikten sonra talebin işleme alındığına dair size bir bilgilendirme e-postası gelecektir. İşlem sonlandığında ise talebinizin tamamlandığını belirten bir e-posta gönderilecektir.
Yazılım ve donanım taleplerinizde; talep sıranıza göre size telefonla ulaşılacak veya yerinize gelinerek sorun tespit edilmeye çalışılacaktır. Sorun, yerinizde çözülemediğinde cihazınızı BİM'e göndermeniz* istenecektir. Bu durumda;
*
Cihazınızın BİM’e gönderilmesi istendiğinde:
- Bilgisayarınız içindeki bilgilerinizi yedekleyiniz.
- Cihazınızın üzerine İş Talep Numarasını ve ilgili destek personelini
belirten bir not yazınız.
- Bilgisayar veya yazıcı kurulum CD'lerini, şifrelerini birlikte
yollayınız.
Cihazım garanti kapsamı içindeyse ne yapmalıyım?
Donanım arızası olan cihazınız garanti kapsamı içindeyse; cihazınızı arızası için satın alınan firmaya yönlendiriniz.
BİM'in Hizmet Politikası nedir?
-
BİM'e iletilen iş talepleriniz BİM içerisinde ilgili destek personeli tarafından telefon ve e-mail yoluyla cevaplandırmaktadır.
-
Garanti süresi içerisindeki ürünlerden yetkili
firmalar sorumludur. Bu durumdaki cihazlar için BİM destek personeli
firmaya yönlendirme konusunda yardımcı olmaya çalışacaktır.
-
İş talebinde, talebi yapan birim ya da kişi
tarafından belirtilen telefon veya e-mail ile talebi yapana
ulaşılamadığı durumlarda iş taleplerinin sistemimizde kalma süresi
10 iş günüdür. Bu süre geçildiğinde talep sistemimizden düşeceğinden
ilgili talebin yenilenmesi gerekir.
-
İş talebi sırasında tespit edilen problemin
durumuna göre telefonla, yerinde ya da BİM’de destek verilir.
-
BİM Donanım Destek Birimi üniversitemiz
bünyesindeki demirbaş numaralı cihazların donanım arızalarını
gidermektedir. Gerektiğinde alınan parçaları değiştirir, yükseltme
gerektiğinde öneride bulunur.
-
BİM Yazılım Destek Birimi üniversitemiz
bünyesindeki demirbaş numaralı bilgisayarlara, lisansı yazılımlar
yüklemektedir. Lisanssız yazılım kurulumu ve kullanımı ülkemiz
kanunlarınca yasak olduğundan lisanssız yazılım kurulumu
merkezimizce yapılmamaktadır ve hiç bir şekilde önerilmemektedir.
BİM’nin sorumluluğu altında yüklenebilen
Lisanslı yazılımlar :
Microsoft ürünleri (Windows Xp, Windows Vista, Windows 7, Office 2003, 2007, 2010)
-
BİM tarafından yıl içersinde temin edilen lisanslı anti virüs programı
-
SPSS, AMOS, MATLAB
-
Arızalı olduğu tespit edilen bilgisayarda
yapılması gereken, örneğin işletim sisteminin yeniden yüklenmesi
gibi, dosya sisteminde büyük değişiklik içeren durumlarda; aksi
belirtilmediği sürece BİM sadece “My Documents”/”Dosyalarım” ve
E-mail klasörlerinin yedeğini alır.
-
Kullanıcılarımız eğer bu
klasörlerden farklı yerlerdeki dosyalarının yedeklenmesini
isterlerse bunu ilgili personele yedekleme işleminden önce
bildirmelidirler. Dosya ve veri kaybı yaşanmaması için bu
konuda kullanıcılarımızın dikkatini özellikle çekmek
isteriz.
-
Cihazın tamir edilip ilgili kişiye haber
verilmesinden sonra; 10 gün içerisinde cihaz teslim alınmalıdır.
-
Cihazın arıza tespitinden sonra yedek parça
(power supply, disk, memory, kartuş..) beklemesi durumunda; yer
sorunu nedeniyle cihaz ilgili birimde bekletilmektedir.
NOT : Microsoft’un lisans uygulamasına
göre; Microsoft işletim sistemi kullanılacak olan
bilgisayarlarda OEM lisans almak zorunludur.
İştakip Programının kullanım kitapçığına nasıl ulaşabilirim?
http://www.cc.boun.edu.tr/training/istakipklavuzu.pdf adresinden erişebilirsiniz.
|